SPIS TREŚCI:
1. Zabezpieczenie samochodu
2. Wymiana koła

-31 kg
-20 kg
-32 kg
-18 kg
+10 kg
-12 kg
-16 kg
-8 kg
-7 kg
-5 kg
-8 kg
-8 kg
-11 kg
-35 kg
-12 kg
-8 kg
-7 kg
-8 kg
-8 kg
-12.5 kg
-7 kg
-15 kg
-13.5 kg
+12 kg
-7 kg
Indywidualne plany
dietetyczne i treningowe już od 42 zł / mies.



1. Zabezpieczenie samochodu

Po zabezpieczeniu miejsca naprawy auta, przed przystąpieniem do czynności wymiany koła, bardzo ważne jest również odpowiednie zabezpieczenie samego pojazdu.


Auto należy ustawić na równym i twardym podłożu. Warto zadbać o to, aby

w jak najmniejszym stopniu znajdowało się ono w obrębie jezdni, co dodatkowo zwiększa bezpieczeństwo osoby dokonującej naprawy. Jeżeli istnieje taka możliwość, jak najbardziej wskazana jest naprawa auta na poboczu.


Po założeniu rękawiczek i kamizelki odblaskowej (ewentualnie też latarki czołowej w przypadku naprawy po zapadnięciu zmroku), należy włączyć światła awaryjne, co dodatkowo zwiększy widoczność pojazdu przez pozostałych uczestników ruchu.


Pojazd powinien być postawiony na wyłączonym silniku. Samochód dla zachowania bezpieczeństwa należy pozostawić na biegu oraz zaciągniętym hamulcu ręcznym. Kliny zabezpieczające powinny znaleźć się po drugiej stronie auta, patrząc pod kątem strony, od której będzie wymieniane koło. Warto pamiętać, aby blokady założyć zarówno z tyłu, jak i z przodu auta.


Kluczyk obowiązkowo musi znaleźć się w kieszeni. Jego pozostawienie

w stacyjce jest niezgodne z prawem, grozi mandatem, a także jest zachętą dla potencjalnego złodzieja.


SKLEP FABRYKI SIŁY Najczęściej kupowane Olimp Creatine Xplode - 500g 127,37 zł Olimp Creatine Xplode - 500g IHS Crea Fight 2.0 - 840g 153,27 zł IHS Crea Fight 2.0 - 840g Trec CM3 powder - 500g 108,20 zł Trec CM3 powder - 500g 51,59 zł Real Pharm Creatine - 500g 72,65 zł Real Pharm CREA-HCL - 250g 58 zł ON Micronised Creatine Powder - 317g

2. Wymiana koła

Wymianę koła należy rozpocząć od poluzowania śrub, co należy zrobić jeszcze przed podniesieniem auta na lewarku. W tym przypadku

w niektórych autach niezbędne będzie wcześniejsze pozbycie się kołpaka chroniącego nakrętki.


Lewarek należy umieścić tuż za progiem bądź w specjalnie wyznaczonym do tego miejscu. W niektórych autach, które posiadają miejsce na lewarek, oznaczone jest ono wgłębieniem. Niewskazane jest stawianie lewarka pod progiem auta. Zwłaszcza jeśli jest on skorodowany.


Następnie auto należy podnieść na wysokość zapewniającą komfortową

i bezpieczną zmianę koła. Uszkodzone koło powinno znaleźć się 2 cm od powierzchni podłoża. Zbyt wysokie podniesienie może spowodować utratę stabilności przez auto, a zbyt niskie utrudnić bądź nawet uniemożliwić wymianę koła.


Kolejnym krokiem jest odkręcenie wcześniej poluzowanych śrub. Warto pozostawić je w widocznym i suchym miejscu, tak aby ich nie zabrudzić i nie pogubić.


Odkręcone koło należy spokojnymi ruchami zdjąć. Na jego miejsce wędruje koło zapasowe. Przytrzymując je dłonią, należy ręcznie dokręcić jedną śrubę. Następnie pozostałe śruby montowane są również ręką w sposób przeciwległy, co zapewnia zachowanie odpowiedniej płaszczyzny koła. Na sam koniec należy dokręcić je kluczem.


Po zamontowaniu koła należy oczyścić miejsce naprawy ze zbędnego koła, trójkąta ostrzegawczego oraz przede wszystkim pamiętać o opuszczeniu auta z lewarka, które następuje od razu po założeniu koła i zdjęciu blokad.

Z uszkodzonym kołem należy udać się do wulkanizatora. Tam zostanie ono naprawione.

Zobacz komentarze 1+

SKLEP FABRYKI SIŁY Szukasz dobrej odżywki? 125,29 zł Mazin - 90 tabl. FitLabs Flexogenic - 400g 148,99 zł Mass Attack Red 1500g 85,73 zł Olimp Whey Protein Complex 100% - 700g